web analytics
  • Bærum kommune-Vi har behov for å forsterke vårt dyktige saksbehandlerteam. Er det deg vi ser etter?

Bærum kommune-Vi har behov for å forsterke vårt dyktige saksbehandlerteam. Er det deg vi ser etter?

Sandvika, Viken

nok0

Type : Job
Condition : N/A
Warranty : N/A

Description


Job title: Vi har behov for å forsterke vårt dyktige saksbehandlerteam. Er det deg vi ser etter?

Company: Bærum kommune

Job description: Bærum kommune er landets femte største kommune med ca. 130000 innbyggere.Helse- og omsorgstjenestene i Bærum kommune er i endring. I fremtiden vil tjenestene våre bygge på de gode løsningene med aktiv omsorg og egenmestring. Brukerne skal få bedre muligheter til å mestre egen hverdag, til tross for sykdom, problemer eller funksjonsnedsettelser. I kommunen jobber vi for at tjenestene skal organiseres slik at de støtter opp under, og utløser, de ressursene som brukeren selv har. Vi skal møte alle innbyggerne våre på en god og omsorgsfull måte, ivareta behovet for pleie og omsorg, gi veiledning og gi forsvarlig helsehjelp.Respekten for den enkeltes liv skal være førende for alt av kommunens virke, i tillegg til lovpålagte krav om forsvarlighet.Vi ser nå etter en kollega som vil forsterke vårt team innen saksbehandling først og fremst med somatikk, der vi blant annet behandler søknader om hjemmesykepleie, hjemmehjelp og institusjoner.Tildeling og forvaltning er et sammensveiset tjenestested med høy faglig kompetanse fra ulike deler av helse- og omsorgstjenestene, som søker deg som har lignende erfaring. Du som søker på stillingen børha erfaring fra området, være trygg i faget og interessert i å jobbe med saksbehandling, slik at innbyggerne får riktige helse- og omsorgstjenester til rett tid.Hos oss er det lav terskel for å drøfte og samarbeide i saker, for å kunne lære av hverandre og finne gode løsninger. Arbeidshverdagen vår er variert og består av møter med brukere, deltagelse i samarbeidsmøter, saksbehandling og arbeid med avdelingens fagutviklingsarbeid. Som saksbehandler vil du ha en sentral rolle i å vurdere og behandle helsefaglige opplysninger og bruke din fagkunnskap til å sørge for at innbyggerne i Bærum får de helse- og omsorgstjenestene de har behov for. Arbeidet innebærer at du både må trives både med å jobbe selvstendig og i grupper.Seksjon Tildeling og forvaltning er en del av velferdsområdet og er organisert under direktør for Aldring og mestring. Tjenestestedet har ca.70 medarbeidere fordelt på tre avdelinger.Arbeidsoppgaver

  • Behandle søknader og andre meldinger om kommunale helse- og omsorgstjenester
  • Kartlegge, vurdere og ta stilling til hvilke tjenester som erforsvarlige og nødvendigefor den enkelte søker
  • Samarbeide med innbyggere, pårørende og aktuelle samarbeidspartnere i og utenfor kommunen
  • Gi informasjon, råd og veiledning om lavterskeltilbud, aktiviteter og aktuelle tjenester
  • Bidra til utvikling av arbeidsrutiner og metoder innen saksbehandling

Kvalifikasjoner

  • Minimum 3-årig helse- og/ eller sosialfaglig høyskoleutdannelse
  • Ønskelig med erfaring og/eller videreutdanning innen saksbehandling, men ikke et absolutt krav
  • Interesse for forvaltning og juridiske problemstillinger
  • Relevanterfaring fra spesialist- og/eller kommunehelsetjenesten – minst 5 år
  • Kunnskap om lover og forskrifter som regulerer kommunehelsetjenestens ansvarsområde
  • Gode IKT-ferdigheter og beherske digitale kommunikasjonsformer
  • Meget god skriftlig og muntlig formuleringsevne
  • Søkere fra land utenfor Skandinavia må ha bestått norskprøve B2
  • Ønskelig med førerkort klasse B

Personlige egenskaper

  • Du har evne til å skape tillit og gode relasjoner
  • Kommuniserer godt med mennesker i utfordrende livssituasjoner
  • Er beslutningsdyktig og kan stå trygt i dine avgjørelser
  • Evne til å prioritere, samt håndtere flere oppgaver samtidig
  • Løsningsorientert – ser løsninger fremfor begrensninger
  • Selvstendig og tar ansvar for dine oppgaver og egen utvikling
  • Trives med tverrfaglig samarbeid

Personlig egnethet med tanke på å få et godt sammensatt team vil bli betydelig vektlagt ved ansettelsenVi tilbyr

  • En faglig engasjert avdeling i utvikling, og et positivt arbeidsmiljø
  • Varierte og spennende arbeidsoppgaver
  • Fleksibel arbeidstid og mulighet for noe hjemmekontor
  • Flotte og moderne lokaler, sentralt i Sandvika
  • Mulighet for kompetanseutviklingsstipend og videreutdanning
  • Offentlig tjenestepensjon
  • Påvirkningsmuligheter i en klimaklok kommune som jobber for et bærekraftig samfunn

Om arbeidsgiverenSammen skaper vi et godt og klimaklokt samfunn for våre nærmere 130 000 innbyggere, både i dag og i årene som kommer. Vi skaper rammer som bidrar til at de aller minste kan leke og lære og at de som trenger en hjelpende hånd får en hverdag preget av mestring, mening og verdighet. Vi gjør et bredt spekter av arbeidsoppgaver, og felles for oss alle er ønsket om å skape et samfunn som er godt å leve i. Bli med og sett spor.Søkere gjøres oppmerksom på at opplysninger om dem kan bli offentliggjort, selv om søkerne ber om ikke å bli ført opp på offentlig søkerliste (Offentliglova §25).
Før ansettelse i Bærum kommune skal identitet dokumenteres og oppholdstillatelse være gyldig.SektorOffentligStedArnold Haukelands plass 10, 1338 SandvikaBransjeHelse og omsorg,Offentlig administrasjonStillingsfunksjonHelsepersonell,Kontor og administrasjonArbeidsspråkNorskNøkkelordSaksbehandler, profil, Bærum kommune, spesialkonsulent, Veiledning

Expected salary:

Location: Sandvika, Viken

Job date: Tue, 14 May 2024 22:54:19 GMT

Click here to Apply for the job now!

Write an article about Vi har behov for å forsterke vårt dyktige saksbehandlerteam. Er det deg vi ser etter? in Norwegian

Location

Sandvika, Viken

Bids

*Your phone number will be shown to post author
Write a Review
Profile Picture
 
marketing
Individual
WhatsApp

Send Messages

Send Message
Total Bids
0
Highest Bid
Lowest Bid
Safety tips for deal
  1. Use a safe location to meet seller
  2. Avoid cash transactions
  3. Beware of unrealistic offers
Android App
Android App
Top