Job title: Vi søker karriereveiledere til Avklaringstiltaket i Bærum
Company:
Job description:
- Ønsker du deg en jobb hvor du kan kombinere din relasjonelle kompetanse med administrativt arbeid?
- Motiveres du av å jobbe et sted hvor vi sammen løser et viktig samfunnsoppdrag?
- Er du ekspert på arbeidsinkludering eller kunne tenke deg å bli det? Da vil vi snakke med deg!
Vi utvider og søker flere karriereveiledere til Avklaringstiltaket i Bærum.Avklaring er for personer både med og uten arbeidsforhold, som har behov for å kartlegge ressursene og mulighetene sine for å komme i eller beholde lønnet arbeid. NAV er oppdragsgiver og innsøkende instans.Som karriereveileder i Avklaring vil du til enhver tid ha ansvar en egen portefølje av deltakere. Varighet for avklaringstiltaket er inntil 4 uker, med mulighet for å forlenge tiden i samråd med NAV. Du må like og motiveres av varierte arbeidsdager og høyt tempo.En stor og viktig del av ditt arbeid vil være kontakt med arbeidsgivere for å sikre at deltakere får mulighet for å prøve seg ut i reelle arbeidssituasjoner i ordinær jobb. Du må derfor trives med utadrettet kontakt med bedrifter/næringsliv.Ansvar og arbeidsoppgaver:
- Systematisk, individuell kartlegging av hvordan faglig og sosial kompetanse, helse, ferdigheter, evner og interesser samt andre forhold påvirker deltakernes muligheter for arbeidsdeltakelse.
- Systematisk, individuell kartlegging av arbeidssøkers situasjon og gjennom dette identifiseres utfordringer og hindringer som må adresseres for at arbeidssøker skal kunne komme i arbeid.
- Kartlegging av basiskompetanse/grunnleggende ferdigheter.
- Karriereveiledning for valg av realistiske yrkesmål og arbeidsoppgaver.
- Motivasjons- og mestringsaktiviteter som skal bidra til at deltakerne utarbeider egne målsetninger for å kunne beholde eller skaffe arbeid.
- Bistå deltakere i å tilegne seg økt innsikt i egne forutsetninger for å kunne få eller beholde arbeid.
- Kartlegging av hvilken type tilrettelegging eller individuell bistand deltaker trenger for å stå i et arbeid eller kunne gjennomføre et arbeidsmarkedstiltak.
- Nettverksbygging og kontakt med arbeidsgivere for å sikre at deltakere får anledning til å prøve seg i reelle arbeidssituasjoner i ordinært arbeidsliv.
- Systematisk og etterprøvbar vurdering av deltakers funksjon knyttet til realistiske muligheter i arbeidsmarkedet sett opp mot tilgjengelige yrker og jobbkrav.
- Rapportskriving er en stor og viktig del av arbeidet, så du må trives med dokumentasjon og skrivearbeid.
Kompetanse:Alt personell skal ha relevant faglig kompetanse (arbeidsinkluderingskompetanse) og/eller erfaring med tilsvarende eller andre relevante arbeidsoppgaver.
- Minimum tre års utdanning fra universitet eller høgskole.
- Utdanning eller kurs innen Supported Employment, Motiverende Intervju, Karriereveiledning el. tilsvarende vil være en fordel.
- Relevant arbeidserfaring kan i enkelte tilfeller kompensere for utdanningskravet.
- Arbeidsmarkedets mekanismer og behov.
- Bredt kontaktnett regionalt/lokalt arbeidsmarked er en fordel.
- Kunnskap om arbeidslivets krav og forventninger, herunder både generelle og yrkesspesifikke krav, samt trender og etterspørsel i arbeidsmarkedet.
- Yrkes- og karriereveiledning og erfaring med relevante verktøy på dette området.
- Erfaring og kjennskap til en eller flere veiledningsmetodikker.
- Kompetanse på metoder og verktøy for systematisk kartlegging av arbeidsevne.
- Arbeidsinkluderingskompetanse og erfaring fra inkludering av utsatte grupper i arbeidslivet, herunder oppfølging av arbeidsgivere i den forbindelse.
- Kombinasjonen av sosialfaglig kompetanse og arbeidslivskompetanse.
- Kompetanse på tilrettelegging i arbeidssituasjoner for personer med helseutfordringer.
Vi tror dette er deg:
- Du er god til å skape kontakt og relasjon til andre mennesker på kort tid, og trives med kortere prosesser.
- Du er selvgående, initiativrik og strukturert med stor gjennomføringsevne.
- Analytisk, ser helhet og evner å prioritere.
- Kjennskap til næringslivet i området er en fordel.
- God sosial kompetanse samt gode kommunikasjonsevner både muntlig og skriftlig.
- Du trives også med å skrive og dokumentere effektivt og ryddig.
Hos oss vil du jobbe i et kompetansemiljø som setter deling i sentrum. Vi kan tilby et åpent, raust og inkluderende arbeidsmiljø hvor faglighet, kvalitet, høy trivsel, god og effektiv informasjonsflyt er en viktig og selvfølgelig del av arbeidshverdagen. Du vil få god internopplæring og innføring i metodikk og verktøy gjennom vårt Ifront Karriere Akademi.Vi ønsker oss et team bestående av ansatte med ulik bakgrunn, og vil rekruttere etter en definert sammensetning av kompetanse iht. avtalen med NAV og vår rekrutteringsstrategi. Dette innebærer at vi også ønsker en mangfoldig personalgruppe med hensyn til alder, kjønn og etnisitet.Intervjuer og ansettelser gjøres fortløpende. Oppstart etter avtale.Søkere bør ha førerkort kl. B og tilgang på bil.Vi ber om at alle søkere benytter jobbsøkerportalen. Av personvernhensyn ønsker vi ikke søknader tilsendt på e-post.Kontaktperson for stillingenLisa HavnessAvdelingslederKopier e-postadresseOm bedriftenIfront Karriere tilbyr kurs og profesjonell karriere- og yrkesveiledning tilpasset mennesker i omstilling. Vårt mål i alt vi gjør er å etablere økt arbeidsnærvær for alle våre kandidater. Selskapet er en del av Adolfsen Group, en norsk gruppering som har sin hovedvirksomhet innen omsorg, barnehager, hoteller, reiseliv og eiendom. Konsernet har ca 23.000 ansatte og en omsetning på NOK 14 MRD. Hovedkontoret er i Oslo. Se for øvrig: www.adolfsen.com.SektorPrivatNettsted
Expected salary:
Location: Sandvika, Viken
Job date: Fri, 30 Aug 2024 22:23:36 GMT
Click here to Apply for the job now!
Write an article about Vi søker karriereveiledere til Avklaringstiltaket i Bærum in Norwegian
Bids